Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.11.2014 11:49 - За здравето
Автор: nosense Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 2602 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

В момента в доста блогове върви една блог вълна за здравето и здравословния начин на живот. Muiio, Киприн, Ана и още някой блогъри вече го направиха! И макар никой мен никой да не ме е карал да пиша по темата, но понеже много обичам да споделям и да давам съвети, без никой да ми ги е искал, реших все пак да напиша и моята гледна точка.

Почти през целия си съзнателен живот съм спортувал, още помня първия път, когато в детската градина влязох в салона и започнахме да се занимаваме с гимнастика. След това в основното бях в старите УСШ-та или Ученически спортни школи, където се занимавах с лека атлетика и това продължи до тинеджърските ми години. Следваха казармата и работата. И макар в казармата да бях достигнал приличните 90+ килограма, след това бързо ги свалих. Но сега да си поговорим малко за това, какво е да си 36 годишен и как гледаш на здравето си.

Като изключим една бъбречна криза и една хипертония, друг досег с нашето здравеопазване не съм имал. Естествено всяка година си правя всичките задължителни профилактични прегледи а и понеже продължавам да спортувам си пускам и някой допълнителни изследвания, като хормони, холестерол и т.н.

Хранене

Голяма част от нещата които ям са домашно производство. За щастие родителите ми се занимават със земеделие, което ни осигурява доста свежи продукти. Като изключим цитросите до голяма степен другите продукти идват от градината на моите родители, както и от родителите на жена ми. Ако приемем, че едно време беше срамно да си от село, то сега този факт много ме радва, защото си осигуряваме постоянен приток на вкусни домашни плодове и зеленчуци. Колкото до месото, като цяло ядем много малко количество. Почти не купуваме колбаси, може би се случва един път седмично и обикновенно купувам някакво пилешко филе. Ако трябва да бъда честен, за мен храната е повече функция от колкото нещо друго и за това обръщам повече внимание на това, какви нутриенти ми доставя, от колкото на това как изглежда.
Естествено и на мен ми се случва да ям джънк или фаст фуд, най-често в петък, когато потегляме на някъде, защото имам нужда от много калории в малко обем. 
От както обаче се роди малкия, вече почти всичко което ядем е домашно приготвено. 
За съжаление, все още не мога да се преборя с навика си да пия по едно кенче Кока-Кола веднъж-дваж в седмицата...

Суплименти

Както и да го погледнем, в днешния начин на живот не можем да минем без някой суплименти. На първо място - витамин Д. За съжаление, голяма част от денят ми минава в офис и няма как да си набавя нужниото количество от този витамин.
Другите суплименти които вземам са най-вече мултивитамини и някой други добавки, свързани с храносмилателната система. Вземам и рибено масло, защото ми помага в моя проблем с концентрацията. 

Понякога, когато тренирам интензивно вземам и спортни добавки.  Вземал съм BCAA, L-Glutamin и Омега 3 и ред други. Но като цяло, когато имма възможност да се храня добре, не мисля, че се нуждая от тях.

И така, опитвам се да живея здравословно, да се преглеждам, преди да е възникнал някакъв сложен проблем и като цяло да се грижа за себе си и околоните в моето семейство. 

А да и почти не пия алкохол:) Всъщност за един месец ми се събират 3 бутилки бира и една чаша вино. И това не е защото е вреден или нещо друго, а защото в последно време ми стана все по безвкусен:)

В общи линии, не се знае колко ще живея а и не мисля, че е важно колко а по-скоро как си живял! Въпреки че, тайно се надявам, че като стана на 89 години, ще се оплача, че нещо малко недовиждам, както направи дядо ми, преди няколко години...




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930